Kastanjetræet og øjebæen
Et potentielt stort boligbyggeri på Viebæltet vil åbne op for at flere svendborgensere kan have adresse i midtbyen. Men hvad er det egentlig vi bor her for?
Et potentielt stort boligbyggeri på Viebæltet vil åbne op for at flere svendborgensere kan have adresse i midtbyen. Men hvad er det egentlig vi bor her for?
”Med en hånd der er en jord- og betonarbejder værdig – presser hun svanen mod sit skød, læner sig tilbage og nyder det”.
Bag alle de små tegninger og tags gemmer der sig en historie om et menneske, som havde kreativiteten til at sætte sit præg.
Som borgerlig kan man ikke altid gemme sig bag argumentet om, at man både ønsker at bevare og skabe vækst
Nogle af bygningerne står der stadig. Eller resterne af dem. Som tavse vidner om en by, der blev formet af mennesker med vilje, konflikter og fællesskaber.
“Det er jo bedre at have tag i tøjlerne end svinge hjælpeløst i hestens hale”.
Svendborg kan udvikle sig uden at rive sin sjæl ned – hvis vi vil
Nu er den lokale trepart for Det Sydfynske Øhav som den tredje ud af 23 lokale treparter ble-vet enige om en omlægningsplan, der skal sikre god økologisk tilstand i Det Sydfynske Øhav.
Potentialeplanen for Sydtåsinge er skudt i gang med et velbesøgt potentialemøde.
”Faren, Peter Mærsk Møller, havde et kridhvidt fuldskæg og lune furer omkring øjnene. Hans vejrbidte ansigt var slidt af et langt liv på søen. Peter havde oplevet utallige havneanløb og overlevet storme og forlis. Han havde også overlevet en genstridig svigerfamilie. Nu var han gået i land i søfartsbyen Svendborg”.